WormerWonen: o.a. Geld besparen, voortgang vernieuwing Molenbuurt II

WormerWonen is met ruim 2200 woningen een van de sociale verhuurders in de Zaanstreek. Door grote lokale en maatschappelijke betrokkenheid werkt WormerWonen voor én samen met haar huurders aan betaalbaar en prettig wonen in leefbare buurten. Op deze pagina houden we u op de hoogte van onze projecten in Wormer en omgeving.

GELD BESPAREN? DE ENERGIECOACH!

Regelmatig benaderen bewoners WormerWonen met vragen en verzoeken gericht op energiebesparing. Zeker nu de gasprijzen erg hoog zijn is dit heel begrijpelijk. WormerWonen werkt voor de lange termijn actief aan verduurzaming van haar woningen en daarmee lastenverlichting van haar bewoners. Op korte termijn zijn huurders hiermee niet altijd geholpen. Gelukkig biedt Gemeente Wormerland in samenwerking met WormerWonen binnenkort de helpende hand in de vorm van energiecoaches. Als u in aanmerking komt voor een bezoek van de energiecoach, dan krijgt u een flyer in de brievenbus. Met deze flyer kunt u zich aanmelden voor een bezoek van de energiecoach: deze komt dan bij u thuis om advies en tips te geven over energie besparen. De energiecoach helpt u bij het aanbrengen van gratis energiebesparende producten. Zo kunt u tientjes per maand op de energierekening besparen. Want ook al wordt het warmer: u kunt u nu al voorbereiden op de volgende winter!

Energiecoach aanvragen
Wilt u zich aanmelden voor een bezoek van een energiecoach? Ga naar www.wormerland.nl en gebruik de zoekterm ‘energiecoach aanvragen’. Vul hier het aanvraagformulier in. De coaches (vrijwilligers) worden nu nog opgeleid maar gaan vervolgens zo snel mogelijk langs bij dorpsgenoten die wel wat hulp kunnen gebruiken bij het verlagen van hun energierekening.

Aanmelden als energiecoach
Wilt u ook graag anderen helpen als energiecoach? Vul dan het aanmeldingsformulier in op www.wormerland.nl door te zoeken op ‘energiecoach Wormerland’. De gemeente benadert u dan zodra er nieuwe coaches nodig zijn.

Mijn WormerWonen

Bent u al bekend met ons huurdersportaal Mijn WormerWonen? Als huurder van WormerWonen kunt u hier 24 uur per dag zeven dagen per week terecht voor al uw woonzaken. Zo kunt u gemakkelijk uw gegevens inzien, een reparatieverzoek indienen, een terugbelverzoek doen of een betalingsregeling aanvragen.

Om Mijn WormerWonen te kunnen gebruiken kunt u zich op elk gewenst moment gratis registreren. Vraag hiervoor eerst uw huurdersnummer en verificatiecode aan via onze klantenservice. Dit kan door het contactformulier op onze website in te vullen of te bellen naar 075 642 64 21.

Heeft u alle gegevens die u nodig heeft? Ga dan naar https://mijn.wormerwonen.nl en klik op ‘Nieuw? Registreer nu!’. Vul uw huurdersnummer (beginnend met hoofdletter K) en uw verificatiecode in. Na het registratieproces ontvangt u automatisch een activatielink in uw e-mail. Na activatie kunt u direct gebruikmaken van alle gemakken van Mijn WormerWonen.

VOORTGANG VERNIEUWING MOLENBUURT II

Inmiddels zijn we ruim een jaar onderweg met het plannen en nadenken over de vernieuwing van Molenbuurt II. We zitten nu in de keuzefase. In het eerste kwartaal van het jaar heeft een onderzoeksbureau een bouwkundig onderzoek uitgevoerd om de huidige staat van de woningen in kaart te brengen. Daarna is er met de projectgroep in de afgelopen weken gekeken naar de mogelijkheden voor renovatie of nieuwbouw in uw buurt. Op dit moment lijkt sloop/nieuwbouw de beste keuze.

Een stedenbouwkundige heeft hiertoe een aantal denkrichtingen uitgewerkt. Hierbij is onder andere gekeken naar het bestemmingsplan en de mogelijkheid om meer woningen terug te bouwen. De projectgroep heeft een globaal advies uitgebracht aan WormerWonen. Tijdens de informatiemarkt op 12 mei konden bewoners uit de buurt hun gedachten uitspreken over de diverse mogelijkheden voor nieuwbouw in de buurt. Mede op basis van de bewonersreacties vanuit de informatiemarkt geeft de projectgroep een definitief advies af aan WormerWonen. WormerWonen neemt vervolgens een besluit over de te hanteren aanpak en informeert de betrokken bewoners hierover. De aanpak wordt in de planfase verder uitgewerkt in een gedetailleerd ontwerp.

Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in Molenbuurt II? Kijk op onze website, www.wormerwonen.nl, projecten, nieuwbouw, vernieuwing Molenbuurt II en volg ons via facebook, twitter en instagram. Voor vragen over het project kunt u ook altijd mailen naar molenbuurt@wormerwonen.nl.

ZOMERVAKANTIE

De vakantie staat weer voor de deur! Van 30 juli tot en met 20 augustus is de bouwvakvakantie. Het kantoor van WormerWonen blijft gedurende deze periode geopend. U kunt bij ons langskomen tijdens ons inloopspreekuur tussen 10.00 en 12.00 uur of u kunt bellen met onze klantenservice via 075 642 64 21. Wegens een kleinere bezetting kan het zo zijn dat u wat langer moet wachten voordat wij de telefoon opnemen.

Sommige aannemers en/of bouwbedrijven zijn in deze periode gesloten, hierdoor kan het voorkomen dat u iets langer moet wachten voordat uw reparatieverzoek in behandeling wordt genomen. Geef uw reparatie- of onderhoudsverzoek in deze periode op tijd door en houdt er rekening mee dat het wat langer kan duren.

Wij hopen op uw begrip en wensen u een prettige zomervakantie!

Meer weten?

Heeft u een vraag of zoekt u informatie over een project? Kijk op www.wormerwonen.nl, bel ons op (075) 642 64 21 of stuur een email aan info@wormerwonen.nl.

Deel dit verhaal met je vrienden

Terug

Heb je dit ook gezien?