Geen excuses, denk in oplossingen

Dat is het motto van Trudy Conijn, sportfysiotherapeut bij Verantwoord Bewegen. Trudy is specialist op het gebied van sport gerelateerde klachten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een revalidatietraject na voorste kruisband operaties, achillespeesklachten bij hardlopers en schouderklachten bij tennissers. Naast het behandelen van sportblessures is het voorkomen van klachten en het geven van beweeg- adviezen ook een belangrijke taak van haar als sportfysiotherapeut.

Bewegen versterkt immuunsysteem

Trudy: ‘Met de lockdown en de koude dagen lijken de mogelijk- heden voor bewegen of sporten beperkt, maar niks is minder waar. Ook zonder sportvereniging of sportschool zijn er genoeg alternatieven. Zeker in deze tijd met de dreiging van COVID is het belangrijker dan ooit om je immuunsysteem te ondersteunen. Sport en beweging spelen hierbij een belangrijke rol. Doe je dit in de buitenlucht, dan sla je twee vliegen in één klap. We maken onder invloed van daglicht vitamine D3 aan. Dit vitamine speelt een essentiële rol in ons immuunsysteem.

De sportfysiotherapeut adviseert

Hoe kun jij in de winter op eenvoudig wijze in beweging komen? Ga iedere dag minimaal 30 minuten een stukje wandelen of fietsen. Of misschien is hardlopen voor jou een geschikte activiteit. Hou hierbij wel rekening met je eigen belastbaarheid en zorg voor een goede opbouw om blessures te voorkomen. De sport- fysiotherapeut kan je daarbij altijd adviseren. Toch liever binnen sporten? Volg Verantwoord Bewegen op Facebook en Instagram voor online-trainingen en andere nuttige informatie over fysio- therapie, manueel therapie en fitness.’

Deel dit verhaal met je vrienden

Terug